Aquest any tenim moltes ganes d'aprendre i per compartir el que farem vos deixam els nostres objectius i continguts de cada trimestre
ÀREA DE VALORS
|
|||
Bloc Contingut
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
-Iniciació al treball cooperatiu a partir
de dinàmiques de coneixement, de cohesió.
- La valoració personal i el reconeixement
dels èxits propis.
-Creació d’una imatge positiva de si
mateix.
|
- L’autoestima i l’autoconeixement.
-desenvolupament d’estratègies per la
resolució de conflictes.
|
-Participació en el treball en equip i el
treball cooperatiu.
|
BLOC 2
|
-Reconeixement
i identificació d’emocions i sentiments.
-Reconeixement, acceptació i valoració de
les diferències entre persones.
-treball de les pràctiques restauratives.
|
-L’expressió verbal i no verbal de
sentiments, emocions.
-Diferents formes i estratègies de comunicació.
- la mediació
|
-L’empatia amb l’entorn.
- La convivència. El diàleg com a estratègia fonamental per a la
convivència.
- la resolució de problemes
-Les relacions interpersonals positives. Les habilitats socials.
-L’autocontrol en situacions de conflicte.
|
BLOC 3
|
- elaboració i compliment de les
- adquisició d’eines i tècniques per a la
convivència.
- Utilització del llenguatge positiu en la
comunicació de pensaments, intencions i posicionaments personals
- la coeducació
|
-posada en pràctica d’actituds que promoguin la igualtat entre homes i
dones.
-descoberta dels drets universals dels
infants
- Mostra actitud col·laboradora pel treball
cooperatiu,
|
El dret a la llibertat d’expressió,
d’opinió... La llibertat de pensament, de consciència i de religió.
|
ÀREA DE CIÈNCIES
SOCIALS
|
|||
Bloc
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
- Utilització i lectura de diferents
llenguatges textuals i gràfics.
|
-Recollida d’informació del tema que s’ha
de tractar, fent servir diferents fonts (directes i indirectes).
-Tècniques de treball individual i en grup.
|
-Utilització de les
tecnologies de la informació i la comunicació per cercar i seleccionar
informació, simular processos i presentar conclusions.
|
BLOC 2
|
-Cartografia: plànols i
mapes a les sortides
-Nocions d’orientació espacial
a partir de plànols.
-Percepció d’elements i
fenòmens naturals: les estrelles, el sol, la Terra i la lluna, |
-Cartografia: plànols i
mapes a les sortides
-La intervenció humana en el medi.
-La successió del dia i la
nit,les estacions.
-El temps atmosfèric
|
- El canvi climàtic: causes i conseqüències.
El desenvolupament sostenible.
-Els problemes de la contaminació.
-El canvi climàtic: causes i conseqüències.
Consum responsable.
|
BLOC 3
|
-Reconeixement
de diferents activitats laborals i professionals: els oficis
-La família i les relacions entre
els membres ( arbre genealògic)
-Identificació de les tasques i
responsabilitats dels membres de
la comunitat educativa.
(autoretrat personal docent i
no docent)
|
-Resolució de
situacions i conflictes de convivència ( pati, dins aula)
-Les activitats productives: Sector
primari. Recursos naturals, matèries primeres.
|
-Drets i deures
de les persones en el grup.
Representació i
participació en manifestacions culturals de l’entorn: festes, jocs, danses…
|
BLOC 4
|
-Utilització de les nocions
Bàsiques de temps
(abans-desprès, dia, mes, any,
setmana.
-Reconstrucció de la
Memòria del passat pròxim
( vivències)
-Esdeveniments rellevants del
passat i present
relacionats amb aspectes
històrics.
- valoració del nostre patrimoni històric i
cultural.
|
-descoberta de diferents fonts històriques
i de la seva classificació.
-valoració del nostre
patrimoni històric i
|
-valoració del nostre
patrimoni històric i cultural.( taller medieval viu la cultura i anar a la
fira medieval)
|
ÀREA DE CIÈNCIES NATURALS
|
|||
Bloc Contingut
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
-Plantejaments i
respostes a preguntes que requereixen una investigació, estudi o
experimentació.
-elaboració de conclusions, idees i respostes a partir
de diferents estratègies i tècniques .
|
-Plantejaments i
respostes a preguntes que requereixen una investigació, estudi o
experimentació.
-elaboració de conclusions, idees i respostes a partir
de diferents estratègies i tècniques .
|
-Aproximació a alguns
experiments.
-Utilització de les TIC
per cercar i seleccionar informació. senzills.
-Utilització de
diverses fonts d’informació (llibres i materials propis de ciències
naturals).
|
BLOC 2
|
-Identificació
de les principals parts i característiques del cos humà.
-continuar
treballlant hàbits d’alimentació saludable (esmorzar fruita)
-Valoració de
la higiene personal, descans, temps lliure
|
-El cos humà i
el seu funcionament
-Funció de
relació: òrgans dels sentits i aparell locomotor.
-Identificació
i expressió d’emocions i sentiments propis i respecte davant els dels altres.
|
-Consciència de les parts del cos humà composició característiques i hàbits
saludables (les dents)
|
BLOC 3
|
desenvolupament
d’hàbits de respecte i cura cap als éssers vius.
-Ús responsable de
l’aigua.
Importància de l’aire per als éssers vius.
-L’entorn natural pròxim
a partir de sortides d’aula.
-Importància de
la conservació del medi ambient ( esmorzars,
reciclatge,
ecoaula) |
- recerca i visita d’alguns ecosistemes propers. -desenvolupament
d’hàbits de respecte i cura cap als éssers vius.
-Respecte i coneixement del nostre entorn natural (entorn sa cala)
-Observació d’animals i
plantes de l’entorn a partir de sortides i experiències d’aula.
|
-Observació i
identificació de diferents formes de vida entre els éssers vius i objectes
inerts.
-
-La planta i
les seves característiques a partir de sortides i experiències d’aula ( hort
escolar)
-Hàbits de cura i respecte cap als animals i les plantes.
|
BLOC 4
|
|
-Observació de la intervenció de l’energia
en els canvis de la vida quotidiana.
d’energia renovables i no renovables.
Valoració d’un ús responsable.
|
-classificació d’alguns materials segons
textura, color, forma...
-utilitat d’alguns productes o materials
per mesurar volum i pes
-Observació d’alguns
fenòmens físics observables: pes, massa, estat, volum, atracció magnètica i
relació amb l’ús que se’n fa.
|
BLOC 5
|
-Iniciació en l’ús de
l’ordinador.
-Observació,
descripció i
diferenciació de
materials: textura, color, forma…
-Desenvolupament
d’actituds conscients davant problemes del
medi ambient:
reciclatge i estalvi
energètic.
|
-Reconeixement de la ciència: present i
futur de la societat.
Alguns beneficis i riscs de les tecnologies
i dels seus productes.
Alguns descobriments i invents: roda,
engranatge, …
|
- Màquines i eines senzilles de la vida
quotidiana i utilitat que tenen.
- Construcció d’estructures senzilles que
serveixin per a una funció concreta.
-descoberta dels
beneficis de l’electricitat com a font d’energia per al funcionament de les
màquines.
|
ÀREA DE LLENGUA
CASTELLANA I CATALANA
|
|||
Bloc Contingut
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
-Expressió d’idees senzilles, sentiments i opinions en les assemblees
-Escolta atenta, respecte del torn de
paraula, mirada cap a
l’ interlocutor, to de veu, ritme adequat.
-Intervenció en petit i gran grup de resolució
de conflictes, intercanvi d’informació i d’opinions.
-Ús d’elements lingüístics i no lingüístics
(gest, entonació, postura, intensitat)
-Escolta i reproducció de textos
-Comprensió de textos narratius
|
-Adquisició de les normes que regeixen l’intercanvi comunicatiu (torn de
paraula, mirada..)
-comprensió de textos instructius
-Utilització de les TIC com a mitjà de la llengua
-Comprensió i producció de textos orals (
contes, notícies, vivències, fets...)
|
-Comprensió d’audicions
-Comprensió de diferents textos descriptius i informatius
- exposicions temàtiques (conferències..)
-ús d’un vocabulari adequat en llengua catalana.
- Dramatitzar textos orals.
-Manteniment del tema de conversa i
utilització d’un discurs cronològic.
|
BLOC 2
|
-Ús de jocs lingüístics: endevinalles, mots encreuats...
-Desenvolupament del pla lector (model lector, lectura personal i grupal)
- lectura model ( un dia per setmana la mestra els llegirà un fragment
del conte )
-Comprensió
textos escrits:
Textos informatius:
notes, invitacions, cartells
Jocs lingüístics: sopes de lletres, endevinetes, embarbussaments
Gènere epistolar: la
carta informal.
Text instructiu: la
recepta , les normes i les instruccions.
|
-Utilització d’estratègies senzilles per analitzar el text: formulació i
comprovació d’hipòtesis, relectura...
- lectura personal, guiada i expressiva de diferents tipus de text
- servei de préstec de l’aula i del centre
- Comprensió textos escrits:
Text descriptiu: la
descripció física d’animals i persones
Interès per la lectura:
lectura a l’aula.
Text periodístic: comprensió d’una notícia propera a partir
de títol, imatges i text senzill.
|
- comprensió d’informació bàsica en diferents tipus de
text: cartells, anuncis...
- desenvolupament d’hàbits de lectura
- lectura
personal, guiada i expressiva de diferents tipus de text
|
BLOC 3
|
-Escriptura de frases
compostes
-escriptura lletra
lligada o d’impremta.
-Textos breus separant
paraules
-Estratègies bàsiques
per produir textos: planificació, redacció d’esborranys i revisió del text.
-Iniciació a la creació
d’endevinetes
-Gènere epistolar: la
carta informal
-Text instructiu: la
recepta , les normes i les instruccions.
-Interès per
l’escriptura
-Ordre , traç en la
presentació
|
-Escriptura de text
descriptiu (persones, objectes i paisatges)
Text literari:
rodolins, poemes, dites...
-Ús de la majúscula i
minúscula. (pas de la lletra de pal a la lletra minúscula)
-Estructuració de
textos: introducció, nus, desenllaç.
-Text narratiu: Producció de textos escrits propis de situacions
quotidianes: sortides, caps de setmana, circulars, descripcions, resums.
-Text periodístic:
realització d’una notícia propera ( vivències, sortides, festes) a partir
del títol, imatges: titular, imatge, què?, quan? ,Qui?, com?, Per què?
Invenció d’una notícia senzilla.
-Textos informatius:
notes, invitacions, cartells
-Ús de programes
informàtics
|
-Producció text
entrevista.
-ús d’estratègies per produir textos: fer esbós amb
notes, esquemes..
- utilització guiada de programes o recursos
informàtics de processament de textos.
|
BLOC 4
|
- iniciació a la utilització del diccionari
- formació dels singulars i plurals
- formació de masculins i femenins.
-Majúscules A principi de
text/frase; Després d'un punt.; En els noms de persona.
|
-Paraules sinònimes i antònimes
-El punt i la coma. El punt i final
el signe d’interrogació i d’exclamació
-La concordança amb el nom, l’adjectiu.
- escriptura i reconeixement de la família de paraules
-Ús de l’abecedari.
- Acabament masculí/femení (E/A).
- En català les normes ortogràfiques bàsiques apreses a l’aula: b/v- x/ix
– c/q – g/gu – r/rr – s/ss – c/ç.
En castellà: l’ús de la m abans de p i b.
|
-Concordança entre gènere i nombre
-reforç de l’ús de l’article.
-Normes ortogràfiques: bl, pr,
- Guió per
separació de paraules a final de línia.
- Aplicació de la
coma (enumeracions) i els dos punts (enumeracions i diàlegs).
-Escriptura dels números: Guió entre desenes i unitats.
-
Coneixement de
l’alfabet.
|
BLOC 5
|
-Dramatització de situacions de la vida quotidiana
-Escolta de textos orals, els contes, llegendes..
-Ús de la biblioteca del centre i de l’aula
Lectura de diferents tipus de gèneres discursius: narratiu, descriptiu,
instructiu...
|
-Dramatització de textos literaris
-Narració de contes.
- Conèixer com s’organitza i funciona la biblioteca del barri i la del
centre.
|
-Dramatització de textos literaris
-Memorització i Recitació de poemes i jocs lingüístics.
-Organització de la biblioteca d’aula (servei de préstec...)
|
ÀREA DE MATEMÀTIQUES
|
|||
Bloc Contingut
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
- identificació i reconeixement de
problemes propers a la vida
quotidiana.
- formulació de preguntes desenvolupant les
habilitats del pensament: contrastar, raonar...
- Plantejament i resolució de problemes de
sumes i restes portant.
-problemes de la unitat del temps
(calendari, dies mesos, rellotge)
- problemes amb operacions de l’euro (preu
just) i cèntims.
|
- Expressió de manera oral, escrita i
gràfica del procés d’aprenentatge. (allò que s’ha fet, allò que s’ha après i
com s’ha après).
- recerca d’estratègies i per arribar a
resoldre una o més operacions i problemes.
- Plantejament i resolució de problemes d’unitats
de les diferents unitats de mesura longitud.
|
- Expressió de manera oral, escrita i
gràfica del procés d’aprenentatge. (allò que s’ha fet, allò que s’ha après i
com s’ha après).
- recerca d’estratègies i per arribar a
resoldre una o més operacions i problemes.
- Plantejament i
resolució de problemes amb multiplicacions.
-Resolució de problemes
utilitzant les unitats de mesura pes, capacitat.
- problemes amb
operacions de l’euro i cèntims.
|
BLOC 2
|
-Interpretació dels nombres naturals segons
el seu valor en situacions de la vida quotidiana.
-Seriacions ( de sumes,
de restes, de 2 en 2, de 5 en 5 i de 10 en 10)
-Familiarització dels
Nombres ordinals fins el 20 vintè.
- Concepte d’unitat,
desena
- La resta portant i l’algoritme.
-treball del significat de
la divisió
- Grafia i direccionalitat de les xifres.
Nom i escriptura correcta dels nombres fins a dues xifres.
|
-Lectura i escriptura
de nombres fins el 99.
-Iniciació dels nombres
naturals fins el 1000.
-Comparació i ordenació
de nombres fins el 99.
-Aplicació de les
operacions a la resolució de problemes.
- Desenvolupament d’estratègies de càlcul
mental.
- Descomposició de nombres segons el valor
posicional de les xifres.
- realització d’operacions de suma duent i
restes portant.
-iniciació de la multiplicació en contextos de resolució de problemes
|
-Lectura i escriptura
de nombres fins el 999.
-Comparació i ordenació
de nombres fins el 999 utilitzant : =,
< o >
-Valor posicional de
les xifres: unitat, desena i centena.
Seriacions ( de sumes, de restes de 20 en 20, de 50 en 50 i de 100 en
100)
-Estimacions i
arrodoniments de nombres fins el 999.
-Ús bàsic de la
calculadora
- la suma duent i la resta portant.
- realització de problemes de situacions
reals de suma i resta.
-Concepte valor
posicional de la unitat de miler.
-Ús de les taules de multiplicar (2, 5, 10)
|
BLOC 3
|
-Mesura del temps:
Calendari: mes i any ( data llarga i curta)
-familiarització en rellotges analògics i
digitals (hores, quarts, mitges hores,).
-Monedes d’euro i
cèntims. Bitllets
-Pagament de preu just
|
- Unitats de mesura
convencionals: cm i el m.
- Unitats de mesura no
convencionals: pams i passes
Instruments de mesura:
regle i cinta mètrica.
-Unitats de mesura no
convencionals: cullerades
-Monedes d’euro i
cèntims. Bitllets
-Pagament de preu just
|
- Unitats de capacitat
i massa: g, Kg, L. Instruments de mesura: la bàscula i el mesurador de
líquids.
-operacions
monedes i bitllets (l’euro)
-Lectura i escriptura de preus
|
BLOC 4
|
- Situació
en el plànol i en l’espai i interpretació.
-
Reconeixement de simetries.
|
-
Reconeixement de simetries.
-
reconeixement de les característiques dels
cossos geomètrics en objectes familiars (cubs, prismes, piràmides,
cilindres i esferes).
|
-
Reconeixement de simetries.
-Figures geomètriques i
els seus elements: polígons, triangles, quadrilàters i cercles
- cossos geomètrics en
objectes familiars (cubs, prismes, piràmides, cilindres i esferes).
|
BLOC 5
|
- lectura de gràfics
-Recollida i
registrament d’informacions quantitativa.
- El concepte de
probabilitat. Probable, improbable i impossible
|
- Recollida i registrament
d’informacions quantitativa.
- interpretació,
anàlisi i elaboració de gràfics amb el diagrama de barres.
|
-ús d’estratègies per
la resolució de problemes d’estadística i probabilitat.
|
Gràcies i bon cap de setmana
ResponElimina