SEQÜENCIACIÓ DE CONTINGUTS PER TRIMESTRES
ÀREA DE MATEMÀTIQUES
|
|||
Bloc Continguts
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
- Expressió
de manera oral, escrita i gràfica del procés d’aprenentatge. (allò que s’ha
fet, allò que s’ha après i com s’ha après).
- recerca
d’estratègies i per arribar a resoldre una o més operacions i problemes.
-
identificació i reconeixement de problemes propers a la vida quotidiana.
- formulació
de preguntes desenvolupant les habilitats del pensament: contrastar,
raonar...
-
Plantejament i resolució de problemes
|
- Expressió
de manera oral, escrita i gràfica del procés d’aprenentatge. (allò que s’ha
fet, allò que s’ha après i com s’ha après).
- recerca
d’estratègies i per arribar a resoldre una o més operacions i problemes.
-
identificació i reconeixement de problemes propers a la vida quotidiana.
- formulació
de preguntes desenvolupant les habilitats del pensament: contrastar,
raonar...
-
Plantejament i resolució de problemes
|
- Expressió
de manera oral, escrita i gràfica del procés d’aprenentatge. (allò que s’ha
fet, allò que s’ha après i com s’ha après).
- recerca
d’estratègies i per arribar a resoldre una o més operacions i problemes.
-
identificació i reconeixement de problemes propers a la vida quotidiana.
- formulació
de preguntes desenvolupant les habilitats del pensament: contrastar,
raonar...
- Plantejament i resolució de
problemes
|
BLOC 2
|
-Interpretació dels nombres naturals
segons el seu valor en situacions de la vida quotidiana.
Seriacions ( de sumes, de restes, de 2 en 2, de 5 en
5 i de 10 en 10)
-Nombres
ordinalsfins el sisè.
-
Concepted’unitat i desena
- realització d’operacions bàsiques
de suma i resta.
-familiarització del
concepte de divisió
- Grafia i direccionalitat de les
xifres. Nom i escriptura correcta dels nombres fins a dues xifres.
|
-Lectura i
escriptura de nombres fins el 99.
-Comparació i
ordenació de nombres fins el 99.
-Aplicació de les operacions a
la resolució de problemes Desenvolupament d’estratègies de càlcul mental.
Descomposició de nombres segons el
valor posicional de les xifres.
- Construcció de sèries numèriques.
- realització d’operacions de suma i
resta.
|
-càlcul mental: Estimacions i arrodoniments de
nombres fins el 99.
- la suma duent.
- realització de problemes de
situacions reals de suma i resta.
|
BLOC 3
|
-Mesura del
temps: Calendari: dia, mes i any ( data llarga)
-familiarització en rellotgesanalògics i digitals (hores, mitgeshores,).
-
|
- Unitats de
mesura convencionals: cm i el m.
- Unitats de
mesura no convencionals: pams i passes
Instruments de
mesura: regle i cinta mètrica.
Unitats de capacitat i massa: g, Kg, L.
Unitats de mesura no convencionals: cullerades
Instruments de
mesura: la bàscula i el mesurador de líquids.
-Resolució de problemes
utilitzant les unitats de mesura pes, capacitat i longitud
|
-relació
d’equivalències entre monedes i bitllets (l’euro)
-Monedes d’euro
i cèntims. Bitllets
-Pagament de
preu just
-Lectura i escriptura de preus
|
BLOC 4
|
-
Situació en el plànol i en l’espai i interpretació.
|
|
-
Reconeixement de simetries.
-Figures geomètriques i els
seus elements: polígons, triangles, quadrilàters i cercles
-Familiarització dels cossos
geomètrics en objectes familiars (cubs, prismes, piràmides, cilindres i
esferes).
|
BLOC 5
|
|
1.Recollida i registrament
d’informacions quantitativa.
2. interpretació, anàlisi i
elaboració de gràfics amb el diagrama de barres.
|
3. identificació de situacions
de caràcter aleatori amb diferents situacions i materials.
4. ús d’estratègies per la
resolució de problemes.
|
ÀREA DE LLENGUA CASTELLANA I
CATALANA
|
|||
Bloc Contingut
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
-Expressió d’idees senzilles i
opinions en les assemblees
-Escolta i reproducció de
textos
-Comprensió de textos narratius
|
-Adquisició de les normes que
regeixen l’intercanvi comunicatiu (torn de paraula, mirada..)
-comprensió de textos
instructius
-Utilització de les TIC com a
mitjà de la llengua
|
-Comprensió d’audicions
-Comprensió de diferents textos
descriptius i informatius
- exposicions temàtiques
(conferències..)
-ús d’un vocabulari adequat en
llengua catalana.
|
BLOC 2
|
-Desenvolupament de la
consciència fonològica
-Cercar Relacions entre el so i
la grafia
Ús de jocs lingüístics:
endevinalles, mots encreuats...
-Desenvolupament del pla lector
(model lector, lectura personal i grupal)
|
-Utilització d’estratègies senzilles
per analitzar el text: formulació i comprovació d’hipòtesis, relectura...
- lectura personal, guiada i
expressiva de diferents tipus de text
- servei de préstec de l’aula i
del centre
|
- comprensió d’informació
bàsica en diferents tipus de text: cartells, anuncis...
- desenvolupament d’hàbits de
lectura: - lectura personal, guiada i expressiva de diferents tipus de text
|
BLOC 3
|
-Escriptura de paraules i frases curtes
-Producció de textos: cartes, llistes, notes, recepta, endevinalles. ----Familiarització
lletra lligada.
|
-Escriptura de text descriptiu (persones, objectes i paisatges)
Text literari:rodolins, poemes, dites...
-Escriptura en lletra lligada
-Ús de la majúscula i minúscula. (pas de la lletra de pal a la lletra
minúscula)
-Separació de les paraules dins la frase
|
-Producció text entrevista.
-ús d’estratègies per produir
textos: fer esbós amb notes, esquemes..
- utilització guiada de
programes o recursos informàtics de processament de textos.
|
BLOC 4
|
-conèixer l’abecedari
- Iniciació en la formació dels
singulars i plurals
-familiarització en la formació
de masculins i femenins
|
-Paraules sinònimes i antònimes
-El punt i la coma.
el signe d’interrogació i
d’exclamació
|
-Concordança entre gènere i
nombre
-Iniciació en l’ús de l’article.
|
BLOC 5
|
-Dramatització de situacions de
la vida quotidiana
-Escolta de textos orals, els
contes, llegendes..
-Ús de la biblioteca del centre
i de l’aula
|
-Dramatització de textos
literaris
-Narració de contes.
- Conèixer com s’organitza i
funciona la biblioteca del barri i la del centre.
|
-Dramatització de textos
literaris
-Memorització i Recitació de
poemes i jocs lingüístics.
-Organització de la biblioteca
d’aula (servei de préstec...)
|
ÀREA DE CIÈNCIES NATURALS
|
|||
Bloc Contingut
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
-Plantejaments i respostes a preguntes que requereixen una investigació, estudi o experimentació.
-elaboració de conclusions, idees i
respostes a partir de diferents estratègies i tècniques .
|
-Plantejaments i respostes a preguntes que requereixen una investigació, estudi o experimentació.
-elaboració de conclusions, idees i
respostes a partir de diferents estratègies i tècniques .
|
-Aproximació a alguns experiments.
-Utilització de les TIC per cercar i seleccionar informació. senzills.
-Utilització de diverses fonts d’informació (llibres i materials propis
de ciències naturals).
|
BLOC 2
|
-Identificació de les principalsparts i característiques del coshumà.
-Adquisiciód’hàbitsd’alimentació saludable (esmorzarfruita)
-Valoració de la higiene personal, descans, tempslliure(rentar-se les
mansabansd’esmorzar)
|
-El cos humà i el seu funcionament
-Funció de relació: òrgans dels sentits i aparell
locomotor.
-Identificació i expressiód’emocions i sentiments propis i respecte
davantelsdelsaltres.
|
-Consciència de
les parts del cos humà composició
característiques i hàbits saludables (les dents)
|
BLOC 3
|
desenvolupament d’hàbits de respecte i cura cap als éssers vius.
|
-
recerca i visita d’alguns ecosistemes propers. Parcs naturals de les Illes.
-desenvolupament
d’hàbits de respecte i cura cap als éssers vius.
|
-Observació i identificació de diferents formes de vida entre
elséssersvius i objectesinerts.
-Observaciód’animals i plantes de l’entorn a partir de sortides i
experiènciesd’aula.
-La planta i les sevescaracterístiques a partir de sortides i
experiènciesd’aula ( hort escolar)
-Hàbits de cura
i respecte capalsanimals i les plantes.
|
BLOC 4
|
|
-Observació de la intervenció de
l’energia en els canvis de la vida quotidiana.
d’energia renovables i no renovables.
Valoració d’un ús responsable.
|
-classificació d’alguns materials
segons textura, color, forma...
-utilitat d’alguns productes o
materials per mesurar volum i pes
-Observació d’alguns fenòmens físics observables: pes, massa, estat,
volum, atracció magnètica i relació amb l’ús que se’n fa.
|
BLOC 5
|
|
-Reconeixement de la ciència: present
i futur de la societat.
Alguns beneficis i riscs de les
tecnologies i dels seus productes.
Alguns descobriments i invents: roda,
engranatge, …
|
- Màquines i eines senzilles de la
vida quotidiana i utilitat que tenen.
- Construcció d’estructures senzilles
que serveixin per a una funció concreta.
-descoberta dels beneficis de l’electricitat com a font d’energia per al
funcionament de les màquines.
|
ÀREA DE CIÈNCIES SOCIALS
|
|||
Bloc Contingut
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
|
-Recollida d’informació del tema que
s’ha de tractar, fent servir diferents fonts (directes i indirectes).
-Tècniques de treball individual i en
grup.
- Utilització i lectura de diferents
llenguatges textuals i gràfics.
|
-Utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació per
cercar i seleccionar informació, simular processos i presentar conclusions.
|
BLOC 2
|
-La diversitat geogràfica dels
paisatges de les Illes Balears: relleu i hidrografia. (torrents..)
-desenvolupament de mesures
sostenibles. (reduir plàstics, consum responsable de l’aigua..)
|
-Recerca d’entorns
naturals propers que ajuden a entendre les característiques i elements d’un
paisatge. -Paisatges naturals de les Illes
Balears. Els parcs naturals i nacionals de les Illes Balears.
|
- El canvi climàtic: causes i
conseqüències.
|
BLOC 3
|
-Productes elaborats. Artesania i indústria. Les formes de producció. (el
mercat)
-Reconeixement
de diferentsactivitatslaborals i professionals: elsoficis a partir de racons
i familiars.
|
-Resolució de
situacions i conflictes de convivència ( pati, dins aula)
-Les activitats productives: recursos
naturals, matèries primeres.
|
-La família i les
relacions entre elsmembres
-Identificació de
les tasques i responsabilitatsdelsmembres de la comunitat educativa
-Drets i deures
de les persones en el grup.
Representació i
participació en manifestacionsculturals de l’entorn: festes, jocs, danses…
|
BLOC 4
|
-adquisició de la noció del temps. La
història: el temps històric i la seva mesura.
- valoració del nostre patrimoni
històric i cultural.
|
-descoberta de diferents fonts
històriques i de la seva
classificació.
-valoració del nostre patrimoni històric i cultural.
|
-valoració del
nostre patrimoni històric i cultural.
|
ÀREA DE VALORS
|
|||
Bloc Contingut
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
-adquisició d’eines i tècniques per a la convivència.
- La valoració personal i el reconeixement dels èxits propis.
-L’autoestima i l’autoconeixement.
|
- L’autoestima i
l’autoconeixement.
-desenvolupament d’estratègies per la resolució de conflictes.
|
-Participació en el treball en equip i el treball cooperatiu.
|
BLOC 2
|
-Reconeixement i identificació
d’emocions i sentiments.
-Reconeixement, acceptació i valoració de les diferències entre persones
|
-L’expressió verbal i no verbal de sentiments, emocions.
-Diferents formes i estratègies de comunicació.
-desenvolupament d’actituds que afavoreixen la cooperació.
|
-L’empatia
amb l’entorn.
- La convivència. El diàleg com a
estratègia fonamental per a la convivència.
-Les relacions interpersonals
positives. Les habilitats socials.
-L’autocontrol en situacions de
conflicte.
|
BLOC 3
|
- elaboració i compliment de les normes bàsiques.
- adquisició d’eines i tècniques per a la convivència.
- Utilització del llenguatge positiu en la comunicació de pensaments,
intencions i posicionaments personals
|
- participació d’accions que es
promou l’empatia i l’altruisme
-posada en pràctica d’actituds que
promoguin la igualtat entre homes i dones.
-descoberta dels drets universals dels infants
|
El dret a la llibertat d’expressió, d’opinió...
La llibertat de pensament, de consciència i de religió.
|
El grup té
diferents moments educatius: a l’assemblea quan rebem l’alumnat i donam la
benvinguda, parlam de la planificació diària i setmanal i es conversa sobre un
tema (projecte, experiències i vivències personals, temes per treballar la
filosofia, cohesió de grup, valors...) Vida
d’aula són aquells moments de treball en grup, en petit grup o individual,
compartim el projecte d’aula, cercamcontrastam i analitzam la informació fem
preguntes i contestam interrogants, Assambles,
grups petits de treball, per fer el treball individual, i per fer tasques de
gran grup.
|
DILLUNS
|
DIMARTS
|
DIMECRES
|
DIJOUS
|
DIVENDRES
|
||||||
09:00
09:30
|
ASSEMBLEA
|
||||||||||
09:30
10:30
|
PROJECTE
|
PROJECTE
|
TEATRE
|
RACONS LLENGUA CASTELLANA I CATALANA/
EDUCACIÓ FÍSICA
|
FILOSOFIA
Amb art i contes
|
||||||
10:30
11:00
|
RACONS LLENGUA CASTELLANA I CATALANA /
EDUCACIÓ FÍSICA
|
RELIGIÓ/
VALORS
|
|||||||||
11:00
11:30
|
HIGIENE +
ESMORZAR
|
||||||||||
11:30
12:00
|
P A T I
|
||||||||||
12:00
13:00
|
ANGLÈS
|
RACONS MATES/
EDUCACIÓ FÍSICA
|
AMBIENTS
|
MÚSICA
|
AMBIENTS
|
||||||
13:00
14:00
|
AMBIENTS
|
RACONS MATES/
EDUCACIÓ FÍSICA
|
ANGLÈS
|
GUST PER LA LECTURA
(CONTAM CONTES)
|
AMBIENTS
|
||||||
Desdoblaments: dues hores a
l’hora d’educació física el dimarts i els dijous. Aquesta metodologia ens
permet treballar d’una manera més personalitzada amb l’infant. Treballem per
racons de matemàtiques i de llengua catalana i castellana.
Suports ordinaris: dues hores
comptam amb el suport del mestre de música (Domingo) el dimecres de 10:30 a 11:30h. N’Esther els
dimarts de 09:00 a 11:00h i na Carol el dimecres de 09:30 a 10:30h.
Ens permet
treballar de manera més profunda i rica alguns aspectes per exemple el teatre i
la llengua, ja que aprofitem el llenguatge musical com a base per la lectura i
l’escriptura a més a més pel desenvolupament de les emocions en relació al
llenguatge corporal bàsic pel teatre.
OBJECTIUS EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Decret
32/2014, de 18 de juliol, pel qual s’estableix el currículum de l’educació
primària a les Illes Balears
Objectius
L’educació primària ha de
contribuir a desenvolupar en els alumnes les capacitats que els permetin:
1. Conèixer i apreciar els valors i les normes de convivència,
aprendre a obrar-hi d’acord, preparar-se per a l’exercici actiu de la
ciutadania i respectar els drets humans, així com el pluralisme propi d’una
societat democràtica.
2. Desenvolupar hàbits de treball individual i d’equip, d’esforç i
de responsabilitat en l’estudi, així com actituds de confiança en si mateixos,
sentit crític, iniciativa personal, curiositat, interès i creativitat en
l’aprenentatge i esperit de superació i emprenedor.
3. Adquirir habilitats per a la prevenció i per a la resolució
pacífica de conflictes, que els permetin desenvolupar-se amb autonomia en
l’àmbit familiar i domèstic, així com en els grups socials amb els quals es
relacionen.
4. Conèixer, comprendre i respectar les diferents cultures i les
diferències entre les persones, la igualtat de drets i oportunitats d’homes i
dones i la no-discriminació de persones amb discapacitat.
5. Conèixer i utilitzar de manera apropiada la llengua catalana,
pròpia de les Illes Balears, i la llengua castellana, tant oralment com per
escrit, de manera que puguin ser emprades com a llengües de comunicació i
d’aprenentatge, i desenvolupar hàbits de lectura.
6. Adquirir en almenys una llengua estrangera la competència
comunicativa bàsica que els permeti expressar i comprendre missatges senzills i
desenvolupar-se en situacions quotidianes.
7. Desenvolupar les competències matemàtiques bàsiques i
iniciar-se en la resolució de problemes que requereixin operacions elementals
de càlcul, coneixements geomètrics i estimacions, així com ser capaços
d’aplicar-los a les situacions de la vida quotidiana.
8. Conèixer els aspectes fonamentals de les ciències naturals, les
ciències socials, la geografia, la història i la cultura, especialment els
corresponents a les Illes Balears, i entendre la diversitat lingüística i
cultural com un dret dels pobles i dels individus.
9. Iniciar-se en la
utilització, per a l’aprenentatge, de les tecnologies de la informació i la
comunicació i desenvolupar un esperit crític davant els missatges que reben i
elaboren.
10. Utilitzar diferents representacions i expressions artístiques
i iniciar-se en la construcció de propostes visuals i audiovisuals.
11. Valorar la tasca ben feta com a condició necessària per a
l’aprofitament eficaç dels aprenentatges.
12. Valorar la higiene i la salut, acceptar el propi cos i el dels
altres, respectar les diferències i emprar l’educació física i l’esport com a
mitjans per afavorir el desenvolupament personal i social.
13. Conèixer i valorar els animals més propers a l’ésser humà i
adoptar formes de comportament que n’afavoreixin la cura.
14. Desenvolupar les capacitats afectives en tots els àmbits de la
personalitat i en les relacions amb els altres, així com una actitud contrària
a la violència, als prejudicis de qualsevol tipus i als estereotips sexistes.
15. Fomentar l’educació
viària i actituds de respecte que incideixin en la prevenció dels accidents de
trànsit.
Isa, moltes gràcies per tota aquesta informació. 👍
ResponElimina